چه اصنافی باید صندوق فروش خود را به اداره دارایی متصل کنند؟

7 دقیقه

زمان مطالعه

جریمه عدم نصب صندوق فروش توسط مشمولین چند درصد است?
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت محصول، فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات کامل‌تری درباره جزئیات، امکانات و قیمت دقیق محصول در اختیارتان قرار می‌دهند.
اگر قصد استعلام قیمت دارید، فقط کافی‌ست فرم را پر کرده و منتظر تماس ما باشید!

هزینه‌های عمومی جامعه از طریق مالیات توسط مالیات دهندگان تامین می‌شود و گروه بزرگی که صندوق‌های فروشگاهی دارند و از بارکدخوان‌ها استفاده می‌کنند جزو این مالیات دهندگان هستند. پس بهتر است با مالیات و تبصره‌های قانونی مرتبط با صندوق فروش به‌عنوان صاحب کسب و کار آشنا باشید و این مطلب دقیقا همان چیزی است که هرکسی که صندوق فروش دارد باید در رابطه با مالیات و دارایی بداند. با بایامگ همراه باشید:

مالیات چیست و چرا اداره دارایی مالیات می‌گیرد؟

 مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی و افراد یک جامعه ملزم به پرداخت این مبلغ به دولت‌ها هستند، تا آن‌ها برای بخشی از هزینه‌های عمومی جامعه و حفظ منافع اجتماعی و اقتصادی از این مبالغ استفاده کنند.

چه کسانی باید با مالیات آشنایی داشته باشند؟

برای تمامی افراد و در نگاه جزئی‌تر برای مدیران کسب‌وکارها، بنگاه‌های اقتصادی و به طور کل اشخاص حقیقی و حقوقی واجب است که درک کافی از مسائل مالی و مالیاتی و تغییرات آن داشته باشند. در غیر اینصورت حتما با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند که نمونه بارز آن جرائم سنگین مالیاتی است که باعث بروز مشکلات بسیاری برای افراد می‌شود.

چه کسانی مشمول مالیات هستند؟

  • هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران کسب می‌کند
  • کلیه مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران طبق مقررات باب دوم
  • هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌کند
  • هر شخصی حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران می‌کند
  • هر شخصی غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) نسبت به درآمدهایی که در ایران تحصیل می‌کند

همین ماده قانونی همچنین برخی از سازمان‌ها و گروه‌ها از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و دستگاه‌هایی که بودجه آن‌ها به وسیله دولت تامین می‌شود را مشمول این قانون نمی‌داند.

عواقب-وصل-نکردن-صندوق-فروشگاهی-به-اداره-دارایی

صندوق فروش و دارایی

مشمولین صندوق فروشگاهی به آن دسته از مشاغل گفته می‌شود که باید برای شفاف سازی درآمدهای مالیاتی خود نسبت به نصب صندوق فروشگاهی یا دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

مطالعه بیشتر >>> صندوق فروشگاهی چیست؟

پایانه فروشگاهی از دید سازمان مالیاتی چیست؟

رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی(pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی برخوردار باشد.

طبق «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» کلیه اشخاص مشمول ثبت‌نام و نصب سامانه‌های فروشگاهی مکلف‌ هستند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور مقرر می‌کند، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مؤدیان اقدام کنند.

خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف‌کننده نهایی ارتباط دارند، علاوه بر عضویت در سامانه مؤدیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند. استفاده از پایانه فروشگاهی برای مؤدیانی که مستقیماً با مصرف‌کننده نهایی ارتباط ندارند، الزامی نیست؛ اما مؤدیان مزبور موظف‌ هستند تمامی صورت‌حساب‌های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، از طریق سامانه مؤدیان صادر کنند.

چه گروه هایی کارتخوان خود را باید به ادارایی متصل کنند؟

هر کسی که دستگاه کارتخوان دارد، مودی مالیاتی است. یعنی کد و پرونده مالیاتی دارد.

اگر دارنده دستگاه کارتخوان در سازمان امور مالیاتی پرونده دارد، اطلاعات تراکنش‌های بانکی از بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

 طبق قوانین جدید وضع شده در مجلس شورای اسلامی، تمام دارندگان دستگاه‌های پوز در سراسر کشور باید نسبت به ثبت مالیاتی دستگاه کارتخوان خود اقدام کنند. به این ترتیب، تراکنش‌های آن ها که برای بانک مرکزی قابل دسترسی است به‌عنوان فعالیت‌های شغلی شان در نظر گرفته می شود. اما اگر بخواهیم به میزان دقیق مالیات دستگاه کارتخوان بپردازیم، با دو شرایط متفاوت رو به رو می شویم. اول صاحبان مشاغلی که دارنده این دستگاه‌ها هستند و نسبت به ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان در سامانه معرفی شده اقدام کرده‌اند. گروه دوم هم آن دسته از دارندگان دستگاه‌های pos هستند که طبق قوانین ثبت نام خود را در سامانه مشخص شده برای این کار انجام نداده اند. مالیات دستگاه پوز برای هر کدام از این گروه‌ها متفاوت است که در ادامه هر یک را به صورت مفصل بیان می کنیم.

۱- صاحبان مشاغل و دستگاه کارتخوان که نسبت به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده‌اند

مالیات آن ها همانند مالیات مشاغل محاسبه می‌شود. همان طور که می‌دانید، گروه‌های شغلی متفاوت با توجه به این که در چه دسته‌ای قرار می‌گیرند، باید بین ۰ تا ۲۵ درصد از درآمد سالانه خود را به‌عنوان مالیات پرداخت کنند. این افراد مالیات مشاغل شان را پرداخت می‌کنند و اطلاعاتی که از دستگاه‌های کارتخوان جمع آوری می‌شود، برای سنجش صحت اطلاعات ارائه شده توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس در واقع می‌توان گفت که مالیات دستگاه pos برای این افراد صفر است و لزومی به پرداخت مالیات جداگانه برای دستگاه پوز ندارند. مگر این که اطلاعات به دست آمده از تراکنش‌های دستگاه پوز آن ها نشان دهنده اختلاف گزارشات مالیاتی آن‌ها با واقعیت باشد.
بنابراین ثبت نام کنندگان در سامانه اظهارنامه مالیاتی نیازی به پرداخت مالیات بر روی دستگاه کارتخوان به صورت جداگانه نسبت به مالیات مشاغل‌شان ندارند.

۲- کسانی که از دستگاه‌های پوز برای مشاغل شان استفاده می‌کنند، اما ثبت نام اظهار نامه مالیاتی نکرده‌اند

این افراد باید مالیات دستگاه کارتخوان را هم علاوه بر مالیاتی که برای مشاغل شان پرداخت می‌کنند، بپردازند. به عبارت دیگر، این مالیات به دلیل عدم توجه این افراد به قانون و ثبت نام مالیاتی به عنوان جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. پس دارندگان این دستگاه‌ها برای این که مشمول مالیات دستگاه پوز ۱۴۰۱ نشوند، باید هر چه زودتر ثبت نام خود را در سامانه مالیاتی از طریق کد یکتا دستگاه‌شان انجام دهند تا از جریمه شدن شان جلوگیری کنند.

—–> در مورد دیگر کاربرد های صندوق فروشگاهی بیشتر بخوانید. <—–

پانزده گروه اصلی که شامل ۵۰ شغل است، باید کارتخوان‌های خود را به اداره دارایی متصل کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، اشخاص مالیاتی باید برای محاسبه مالیات پرداختی خود از سامانه صندوق فروشگاهی برای دریافت وجه از مشتریان استفاده کنند و درواقع جزو مشمولین صندوق فروشگاهی هستند. سازمان امور مالیاتی برای شفاف‌سازی درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به حسابرسی مالیاتی، 15 گروه از فعالان اقتصادی را ملزم به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی کرد.

  • وکلا
  • مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی
  • مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده
  • دفاتر اسناد رسمی
  • مشاورین املاک
  • آرایشگاه‎های مردانه و زنانه
  • بازی‎‌های رایانه‌ای گیم نت‌ها و کافی نت‌ها
  • آبمیوه فروشی‌ها، قنادی‌‎ها و شیرینی فروشی‎‌ها،بستنی و فالوده فروشی‌ها
  • آجیل و خشکبار فروشی‌هابه استثنای مشمولین ماده ۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و واردکنندگان
  • میوه‌فروشی ها، میوه و تره بار فروش‌ های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی‌های میوه و تره بار
  • لوازم التحریر و نوشت افزار فروشی‌هابه استثنای تولید کنندگان و وارد کنندگان
  • مرکز اقامتی از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مهمان‌خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها
  • تالار پذیرایی، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و تهیه غذاها، سالن‌های غذاخوری و باغ تالارها،چلوکبابی‌ها، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، سفره خانه‌های سنتی و کافی شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، باغ سراها، طباخی‌‎ها، آش و حلیم پزی‌ها، جگرکی‌ها، کته کبابی‌ها، بریانی فروشی‌ها و مشاغل مشابه
  • دفاتر خدمات ارتباطی دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی، دفاتر خدمات الکترونیکی ا ز جمله دفاتر پلیس+۱۰، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی، بازی‌های رایانه‌ای گیم نت‌ها و کافی نت‌ها
اتصال صندوق فروش به اداره دارایی

جریمه عدم نصب صندوق های فروش توسط مشمولین چند درصد است؟

باید گفت که وقتی صندوق فروشگاهی را نصب نکنید، جریمه به شما تعلق می‌گیرد که معادل دو درصد فروش شما خواهد بود.

حال تبصره وجود دارد که می‌توان گفت اگر که آن مورد از اقدامات لازم را بر اساس ماده ۴ آیین نامه انجام داده است اما می‌توان گفت که به هر دلیلی شناسه سامانه صندوق فروش شده توسط سازمان صادر نشده است می‌توان تا ۱۵ روز پس از اخذ شماره شناسه جریمه‌های مقرر در این ماده رانیازی به پرداخت ندارید و جریمه‌های شما بخشیده می‌شود.

ماده121ـ به منظور شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص درآمدهای مؤدیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، وزارت بازرگانی مکلف است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشور و شورای اصناف کشور تا پایان سال دوم برنامه صاحبان مشاغل را براساس اولویت، ملزم به استفاده از سامانه‌های صندوق فروش (مکانیزه فروش) کند.
معادل هزینه‌های انجام‌شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق های فروش (مکانیزه فروش) توسط صاحبان مشاغل مذکور از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور (در اولین سال استفاده از سامانه‌های مذکور) قابل کسر است. عدم استفاده صاحبان مشاغل از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) در هر سال، موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط می‌شود.
سازمان امور مالیاتی موظف است به تدریج و براساس اولویت، آن دسته از صاحبان مشاغل که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) هستند را تعیین کند و تا شهریور ماه هر سال از طریق اطلاع کتبی و رسمی به اتحادیه صنفی مربوطه و نیز درج در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی کشور اعلام و از ابتدای فروردین ماه سال بعد از آن اعمال کند.

صورتحساب الکترونیکی ، توسط فروشنده از طریق سامانه مؤدیان صادر می‌شود. در مورد مؤدیانی که مستقیماً با مصرف کننده نهائی ارتباط دارند، عملیات ثبت فروش و صدور صورتحساب الکترونیکی، توسط پایانه فروشگاهی انجام می‌شود.

درصورتی که خریدار، مصرف کننده نهائی نبوده و خود عضو سامانه مؤدیان باشد، صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط فروشنده، به صورت خودکار به کارپوشه وی در سامانه مؤدیان منتقل و به عنوان اعتبار مالیاتی برای او منظور می شود.

مشاهده کنید >>>> صنــدوق مکانیــزه فــروش K2-j19

مودیان استفاده از سامانه صندوق های فروش POS مکانیزه فروشگاهی

گروه اولی که شامل استفاده از سامانه صندوق فروشPOS مکانیزه فروشگاهی از سال ۱۳۹۲ تا زمان کنونی هستند عبارتند از:

  1. سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر
  2. فروشندگان آهن آلات
  3. فروشندگان لوازم صوتی و تصویری
  4. فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری
  5. فروشندگان ماشین‌های اداری و لوازم و قطعات تجهیزات مربوط به آن‌ها
  6. فروشندگان لوازم خانگی شامل برقی، گازی و نفتی
  7. هتل و هتل آپارتمان
  8. تالار پذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها
  9. مشاوران املاک و مستغلات
  10. داروخانه‌ها

گروه دوم نیز شامل این مشاغل هستند:

  1. فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  2. صاحبان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین آلات راه سازی کشاورزی و ساختمانی
  3. فروشندگان تجهیزات و تاسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  4. فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان مانند نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  5. فروشندگان تزئینات ساختمان مانند: موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزئینی چوبی و فلزی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  6. فروشندگان انواع تلفن ثابت و بی سیم، همراه و تجهیزات جانبی آن نمایندگی عمده و خرده فروشی
  7. تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیر فلزی و غیر فلزی اعم از اداری و خانگی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  8. فروشندگان فرش ماشینی، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  9. فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی
  10. فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی و دندان سازی و انواع لوازم و تجهیزات پزشکی مانند: نمایندگی، عمده و خرده فروشی

بر اساس مفاد ۳ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم تعیین کننده مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش ابلاغ شده است که باید بر اساس ابلاغیه ذکر شده که برای فعالین غیر حوزه درمان منتشر شده است و باید گروه‌های مختلف را که مشمول هستند باید آن را نصب و استفاده کنند.

—–> در مورد نقش صندوق‌های مکانیزه در کاهش هزینه و ضررهای فروشگاه‌ها بیشتر بخوانید. <—–

نتیجه گیری:

مشمولین صندوق فروشگاهی به آن دسته از مشاغل گفته می‌شود که باید برای شفاف سازی درآمدهای مالیاتی خود نسبت به نصب صندوق فروشگاهی یا دستگاه کارتخوان اقدام کنند. صندوق مکانیزه فروش یا دستگاه کارتخوان با هدف سرعت بخشیدن به فرایند فروش و ایجاد شفافیت در بازارهای مالی توسعه داده شده است. الزام داشتن صندوق مکانیزه فروش در کسب و کارها در سال 97 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این صندوق در نوع خود کمک شایانی به شفافیت اقتصاد کشور و درآمدهای مالیاتی کرده است و حتی گاهی باعث جلوگیری از قاچاق کالا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.ir/?p=12451

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

کیوسک هوشمند K1-15

پوستر دیجیتال 55 اینچ

نمایشگر هوشمند سه بعدی HOLOMAX MINI

نمایشگر هوشمند سه بعدی HOLOMAX

مطالب مرتبط

مقدمه وفاداری مشتریان یکی از اصول اساسی موفقیت کسب‌وکارها است. حفظ مشتریان قدیمی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار نه تنها هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد بلکه موجب افزایش درآمد و سودآوری بلندمدت می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور نرم‌افزارهای مختلف، راهکارهای متنوعی برای وفادارسازی مشتریان ارائه شده است. در این مقاله، به بررسی تکنولوژی‌های نوین و نرم‌افزارهای موجود در ایران برای وفادارسازی مشتریان خواهیم پرداخت. اهمیت وفاداری مشتریان وفاداری مشتریان به معنای تکرار خرید و استفاده مستمر از خدمات یک برند است. مشتریان وفادار نه تنها خریدهای مکرر انجام می‌دهند، بلکه به عنوان سفیران برند عمل کرده و آن را به دیگران معرفی می‌کنند. این امر باعث می‌شود هزینه‌های جذب مشتریان جدید کاهش یابد و کسب‌وکار بتواند بر بهبود خدمات و محصولات تمرکز کند. تکنولوژی‌های نوین در وفادارسازی مشتریان 1. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از ابزارهای کلیدی در وفادارسازی مشتریان، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. این سیستم‌ها با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مشتریان، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نیازها و ترجیحات آنها را بهتر درک کنند و خدمات مناسبی ارائه دهند. نرم‌افزارهای CRM موجود در ایران **نرم‌افزار "همکاران سیستم"**: یکی از پیشروترین نرم‌افزارهای CRM در ایران است که امکانات متعددی برای مدیریت ارتباط با مشتریان ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند مدیریت تماس‌ها، پیگیری فرصت‌های فروش، تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا روابط خود را با مشتریان بهبود بخشند. **نرم‌افزار "پگاه سیستم"**: این نرم‌افزار با ارائه ویژگی‌های جامع برای مدیریت ارتباط با مشتریان، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش را بهبود بخشند. همچنین، این نرم‌افزار با ارائه تحلیل‌های دقیق و گزارش‌های جامع، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسبی برای وفادارسازی مشتریان تدوین کنند. 2. برنامه‌های وفاداری و امتیازدهی برنامه‌های وفاداری و امتیازدهی یکی دیگر از روش‌های موثر در وفادارسازی مشتریان است. این برنامه‌ها با اعطای امتیاز به مشتریان برای خریدهای انجام شده و ارائه پاداش‌های متنوع، انگیزه‌ای برای تکرار خرید و استفاده از خدمات ایجاد می‌کنند. نرم‌افزارهای وفاداری و امتیازدهی موجود در ایران **نرم‌افزار "باشگاه مشتریان"**: این نرم‌افزار به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا برنامه‌های وفاداری و امتیازدهی را طراحی و مدیریت کنند. با استفاده از این نرم‌افزار، کسب‌وکارها می‌توانند امتیازهایی به مشتریان خود اعطا کنند و پاداش‌های مختلفی مانند تخفیف‌ها، هدایا و امتیازهای ویژه را ارائه دهند. **نرم‌افزار "لیان باشگاه مشتریان"**: این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متنوع برای مدیریت برنامه‌های وفاداری، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ارتباط موثری با مشتریان خود برقرار کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. همچنین، این نرم‌افزار با ارائه گزارش‌های دقیق از فعالیت‌های مشتریان، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا استراتژی‌های خود را بهبود بخشند. 3. بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های موثر در ارتباط مستمر با مشتریان و افزایش وفاداری آنها است. با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی‌ها و اخبار به مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند ارتباط موثری با آنها برقرار کرده و نیازها و ترجیحات آنها را بهتر درک کنند. نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی موجود در ایران **نرم‌افزار "نجوا"**: این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متنوع برای طراحی و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا کمپین‌های بازاریابی ایمیلی موثری اجرا کنند. همچنین، این نرم‌افزار با ارائه گزارش‌های جامع از عملکرد کمپین‌ها، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهبود بخشند. **نرم‌افزار "میلچی"**: این نرم‌افزار با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون بازاریابی و تحلیل داده‌ها، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا ایمیل‌های هدفمندی به مشتریان خود ارسال کنند و ارتباط مستمری با آنها برقرار کنند. 4. تحلیل داده‌ها و رفتار مشتریان تحلیل داده‌ها و رفتار مشتریان یکی از ابزارهای کلیدی در وفادارسازی مشتریان است. با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به رفتار مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند نیازها و ترجیحات آنها را بهتر درک کرده و خدمات مناسبی ارائه دهند. نرم‌افزارهای تحلیل داده‌ها موجود در ایران **نرم‌افزار "کلیک‌یار"**: این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای پیشرفته برای تحلیل داده‌ها و رفتار مشتریان، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری مشتریان را شناسایی کنند و استراتژی‌های مناسبی برای وفادارسازی آنها تدوین کنند. **نرم‌افزار "چابک"**: این نرم‌افزار با ارائه تحلیل‌های جامع از رفتار کاربران و تهیه گزارش‌های دقیق، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا تجربه کاربری وب‌سایت و اپلیکیشن‌های خود را بهبود بخشند و مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. 5. مدیریت شبکه‌های اجتماعی مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های موثر در وفادارسازی مشتریان است. با استفاده از این ابزارها، کسب‌وکارها می‌توانند ارتباط مستمری با مشتریان خود برقرار کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی به آنها خدمات ارائه دهند. نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی موجود در ایران **نرم‌افزار "نوین"**: این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متنوع برای مدیریت چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا پست‌های خود را زمان‌بندی و منتشر کنند و عملکرد پست‌ها را تحلیل کنند. **نرم‌افزار "پارس‌گرام"**: این نرم‌افزار با ارائه امکاناتی مانند مدیریت و زمان‌بندی پست‌ها، پاسخگویی به نظرات و پیام‌های کاربران و تحلیل عملکرد، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ارتباط موثری با مشتریان خود برقرار کرده و وفاداری آنها را افزایش دهند. 6. پشتیبانی و چت آنلاین پشتیبانی و چت آنلاین یکی از ابزارهای مهم در ارائه خدمات به مشتریان و افزایش وفاداری آنها است. با ارائه پشتیبانی سریع و موثر، کسب‌وکارها می‌توانند رضایت مشتریان خود را افزایش دهند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. نرم‌افزارهای پشتیبانی و چت آنلاین موجود در ایران **نرم‌افزار "رایچت"**: این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متنوع برای پشتیبانی و چت آنلاین، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به درخواست‌ها و مشکلات مشتریان پاسخ دهند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. **نرم‌افزار "دایرکت"**: این نرم‌افزار با ارائه امکاناتی مانند پشتیبانی چندکاناله، مدیریت درخواست‌ها و ایجاد پایگاه دانش، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خدمات پشتیبانی موثری ارائه دهند و رضایت مشتریان را افزایش دهند. استراتژی‌های وفادارسازی مشتریان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین 1. ایجاد پروفایل مشتری اولین قدم در وفادارسازی مشتریان، جمع‌آوری اطلاعات کامل از مشتریان و ایجاد پروفایل‌های دقیق از آنها است. با استفاده از نرم‌افزارهای CRM مانند "همکاران سیستم" و "پگاه سیستم"، می‌توان اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری و مدیریت کرد. این اطلاعات شامل تاریخچه خریدها، تعاملات و درخواست‌های مشتریان است. 2. طراحی برنامه وفاداری با استفاده از نرم‌افزارهای وفاداری و امتیازدهی مانند "باشگاه مشتریان" و "لیان باشگاه مشتریان"، می‌توان برنامه‌های امتیازدهی و پاداش برای مشتریان طراحی کرد. این برنامه‌ها باید شامل انواع پاداش‌ها مانند تخفیف‌ها، هدایا و امتیازهای ویژه برای مشتریان وفادار باشد. 3. ارتباط مداوم با مشتریان برای برقراری ارتباط مداوم با مشتریان و اطلاع‌رسانی به آنها، می‌توان از نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی مانند "نجوا" و "میلچی" استفاده کرد. این نرم‌افزارها امکان ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی‌ها و اخبار به مشتریان را فراهم می‌کنند. 4. تحلیل و بهبود مستمر با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل داده‌ها و رفتار مشتریان مانند "کلیک‌یار" و "چابک"، می‌توان رفتار مشتریان را تحلیل کرد و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد. این تحلیل‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسبی برای بهبود خدمات و محصولات خود تدوین کنند. 5. مدیریت تعاملات در شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت تعاملات با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان از نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند "نوین" و "پارس‌گرام" استفاده کرد. این نرم‌افزارها امکان مدیریت چندین حساب کاربری، زمان‌بندی پست‌ها و پاسخگویی به نظرات و پیام‌های کاربران را فراهم می‌کنند. 6. ارائه پشتیبانی موثر با استفاده از نرم‌افزارهای پشتیبانی و چت آنلاین مانند "رایچت" و "دایرکت"، می‌توان خدمات پشتیبانی موثری به مشتریان ارائه داد. این نرم‌افزارها امکان پشتیبانی چندکاناله، مدیریت درخواست‌ها و ایجاد پایگاه دانش را فراهم می‌کنند. نتیجه‌گیری وفادارسازی مشتریان یکی از اصول اساسی موفقیت کسب‌وکارها است و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نرم‌افزارهای موجود در ایران، می‌توان این امر را به شکل موثری تحقق بخشید. نرم‌افزارهای CRM، برنامه‌های وفاداری، بازاریابی ایمیلی، تحلیل داده‌ها، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و پشتیبانی آنلاین ابزارهای کلیدی در این راه هستند. با استفاده از این ابزارها و تدوین استراتژی‌های مناسب، کسب‌وکارها می‌توانند رضایت مشتریان خود را افزایش داده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.
 مقدمه وفاداری مشتریان یکی از اصول اساسی موفقیت کسب‌وکارها است. حفظ مشتریان قدیمی و تبدیل آنها...
صنعت خرده‌فروشی
بهینه‌سازی عملیات خرده‌فروشی: راهی به سوی کارایی بیشتر و تجربه مشتری بهتر بهینه‌سازی عملیات خرده‌فروشی به...
تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
اصول طراحی هایپرمارکت
طراحی مدرن هایپرمارکت: رمز موفقیت در دنیای امروز اگر از بی‌روح بودن فضای داخلی فروشگاه و...
استند لمسی
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین، ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...